The Vegan Choice

Am I Vegan? No. Here’s why.

IMG_6757

Yesterday I posted this photo on my Instagram page, with the caption “Gone vegan for once”. In a few hours, I received a few emails wondering whether I had gone vegan for real. That’s why I’d like to explain my opinion about the vegan choice.

Honestly, becoming vegan is a dream of mine and I admire vegans for their courage. However, I do not believe this lifestyle could eventually fit me, not only because I LOVE meat, eggs, fish and cappuccino, but also because I am a runner and, as I am preparing a marathon, I need proteins.

Personally, I believe a vegan choice is drastic, like no turning point. Most of the times, it is strictly because of one’s health, but remember not all vegan food is healthy. Margarine is not. Focus more on the bio than on the vegan, a cappuccino with dairy milk never killed nobody.

Finally, I’d like you to consider eating some vegan meals a week, maybe only once, to explore a lifestyle and enjoy something different.

Becoming healthy is hard, challenging, amazing and totally worthy. Health is a journey, not a destination.

Ieri ho postato questa foto sul mio profilo di Instagram, con la didascalia “Vegana per una volta”. Nel giro di qualche ora ho ricevuto diverse email in cui mi veniva chiesto se fossi diventata vegana sul serio. Ecco perché vorrei spiegare le mie opinioni in merito alla scelta vegana.

Onestamente, diventare vegana è un mio sogno e ammiro i vegani per il loro coraggio. Tuttavia, non credo che questo stile di vita potrà mai andar bene per me, poiché AMO la carne, il pesce, le uova, il cappuccino, ma anche perché sono una runner e, poiché so preparando una maratona, ho bisogno anche di proteine della carne.

Personalmente, credo che la scelta vegana sia drastica, come se fosse il punto di non ritorno. La maggior parte delle volte, si fa pensando di vivere uno stile di vita sano, ma ricordate che non sempre il cibo vegano è sano. La margarina non lo è. Cercate il biologico piuttosto che il vegano, un cappuccino con latte latte non ha mai ucciso nessuno.

Infine, mi piacerebbe che consideraste di mangiare vegano un paio di volte a settimana, per esplorare uno stile di vita diverso e provare qualcosa di nuovo.

Diventare sani è difficile, è una sfida, è fantastico e ne vale la pena. La salute è un viaggio, non una destinazione.

Have A Safe Journey! ♥

Love,
Camilla

Advertisements

One Comment Add yours

  1. Hi there it’s me, I am alkso visiting tɦіs
    web site oon ɑ regular basis, tɦis web age is actuallү good and tҺe viewers
    aare rally sharing good thοughts.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s