Healthy Pie

When I returned home on Monday afternoon, my granny was preparing a delicious apple pie. I believe there is nothing like her warm, homemade pie. The kitchen smells so sweet and fruity after it.

However, my granny’s pie are full of sugar and butter: made with excellent product, but not that healthy. As a consequence, I refused that slice of pie which was calling me, and I went straight to my bedroom (or to be more professional, to #Have A Safe Journey HQ) then I started thinking about how to make a healthy pie. Luckily my bestie and another friend of us came to visit me and I found a good reason for cooking.

This recipe is so simple I believe there is no need for a recipe, you just need five ingredients and five minutes.

Quando sono tornata a casa lunedì pomeriggio, mia nonna stava preparando una deliziosa torta di mele. Credo non ci sia nulla come una torta di mele fatta in casa, soprattutto se ancora tiepida. La cucina prende sempre un profumo fruttato e dolce quando la si mette in forno.

Purtroppo, le torte di mia nonna sono piene di zucchero e burro: fatte con ingredienti di prima qualità, ma non tanto sane. Di conseguenza, ho rifiutato quella fetta di torta che stava chiamando il mio nome e sono andata dritta in camera (o, per essere professionali, nel quartier generale di #Have A Safe Journey), dove ho iniziato a pensare a come fare una torta più sana. Fortunatamente un paio di amiche sono venute da me e ho trovato una buona scusa per cucinare.

Questa ricetta è così semplice che non c’è bisogno di una ricetta precisa, bastano cinque ingredienti e cinque minuti.

Healthy Pie

Ingredients

1 corn or rice cakes (organic please!)
Your Healthy Homemade Nutella
Berries
Almonds
Shredded coconut (optional)

Ingredienti

3 gallette di riso o di mais (preferibilmente biologiche)
Nutella sana
Frutti di bosco

Mandorle
Scaglie di cocco (opzionale)

Directions

Spread a teaspoon of Nutella on each corn cake (if it is too bitter, spread a tiny layer of honey before). Put berries and almonds on it: as it is so easy, the MUST look amazing. Spread some coconut on top and enjoy them outside sunbathing!

Preparazione

Stendi un cucchiaino di Nutella su ogni galletta (se la Nutella ti sembra amara, prima stendi un velo di miele). Sistema frutti di bosco e mandorle sopra di essa e, visto che la ricotta è così semplice, fallo con cura, come se fossi Masterchef. Spargi una manciatina di scaglie di cocco come ultimo tocco e goditela fuori al sole!

Hope you like this recipe!

Spero vi sia piaciuta la ricetta!

Have A Safe Journey! ♥

Love,
Camilla

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s