It has been a while… & In a while we change a lot

Yes, I have almost disappeared for a long time. Yes, I was busy. No, that is not an excuse. And yes, I may have disappointed you. But guess what, I am back, with more energy than ever.

First of all, I have been caffeine free for almost two weeks (and I was a coffee addicted before), why? Because the marathon is only 248 days away and I have to get ready. Secondly, I asked my lovely and trusted personal trainer Jessi a program, which I will receive in a few days, and I bought Way Of Gray’s “Complete Journey Takeover” and I started to eat whole and do HIIT training.

This lifestyle rocks, seriously! But you know, cravings happen and we have to solve them. Everybody of us has a favourite unhealthy food, but what if I gave you a healthier version of it?

I love ice cream, particularly the gianduia one, which is a mix of chocolate and nougats and it is totally unhealthy. So we need to make a healthier one.

I looked on the Internet for a little while and I finally found a cool recipe (which I eventually modified to be honest) and prepared it. They called it “Nice Cream”, it is vegan, sugar & gluten free.

Sì, sono sparita per molto tempo. Sì, ero occupata. No, questa non è una scusa. E sì, posso avervi deluso. Ma indovinate un po’? Sono tornata, con più energia che mai.

Prima di tutto, sono senza caffeina da quasi due settimane (ed ero una drogata di caffe prima). Perché? Perché la maratona è a soli 248 giorni e devo prepararmi. Secondo, ho chiesto alla mia adorata personal trainer Jessi di prepararmi un programma, che riceverò nel giro di qualche giorno, e ho comprato i libri di Sophie Gray, iniziando quindi HIIT training e a mangiare whole.

Questo stile di vita è fantastico, sul serio! Ma sì sa, i crampi e le voglie ci sono comunque e noi dobbiamo risolverli. Ognuno di noi ha un cibo non sano preferito, ma se vi dessi una versione più sana?

Amo il gelato, in particolare quello al gianduia, che è un misto di cioccolato e nocciole ed è tutto fuorché sano. Quindi ne serve una versione più sana.

Ho cercato in internet per un po’ e ho finalmente trovato una ricetta interessante (che ho ampiamente modificato ad essere onesti) e l’ho preparata. Lo chiamano “Nice Cream”, è vegano e senza zucchero né glutine.

Ingredients (3/4 serves):
6 ripe overnight frozen bananas
½ cup of soy or coconut milk (the one you prefer)
3 tbsp. unsugar cocoa
3 tbsp. maple syrup
Water

Ingredienti (3/4 porzioni):
6 banane pelate congelate (almeno da una notte)

Mezza tazza di latte vegetale (soia, riso, mandorla, cocco – a preferenza)
3 cucchiai da tavolo di cacao amaro
3 cucchiai da tavolo di sciroppo d’acerp
Acqua

Directions:
Put the bananas and the milk in the blender. I advise you not to put the milk all in once, because you may need less or more. While the blender is doing his magic, take a saucepan and put it on the fire. Add the cocoa and the maple syrup and mix them. I normally add also water because I prefer dark chocolate and not to ruin chocolate taste with maple syrup (I love maple syrup, but I love more chocolate), but feel free to use more maple syrup.
When everything is ready you may need to let the ice cream in the freezer for half an hour if it is not frozen enough. In any case, when it is ready, put a few spoons in a bowl and decorate the ice cream with HOT chocolate sauce.
You can then add any topping you like, from fruit to nuts, or enjoy it alone.

Preparazione:
Mettete le banane e il latte nel frullatore. Consiglio di non mettere tutto il latte in una volta perché potrebbe servirne di più o di meno. Mentre il frullatore fa la sua magia, prendete una pentola piccola e mettetela sul fuoco. Mettete in pentola il cacao e lo sciroppo d’acero e mischiate. Io aggiungo sempre un po’ di acqua perché preferisco che sia poco dolce e perché lo sciroppo d’acero dà un gusto diverso al cioccolato (amo lo sciroppo d’acero, ma amo di più il cioccolato), ma è possibile anche usare più sciroppo d’acero ed evitare l’acqua,
Quando tutto è pronto è consigliabile lasciare il gelato nel freezer per mezz’ora o di più se non è abbastanza ghiacciato. In ogni caso, quando è pronto, mettete un paio di cucchiai in una ciotola e decorate con la salsa al cioccolato CALDA.
Si può aggiungere ogni tipo di decorazione, frutta fresca o secca, o mangiarlo da solo.

nice cream

It isn’t that bad, is it? Easy to make, tasty and healthy: I couldn’t find a better combo. Hope you liked it!

Non è così male, vero? Facile da fare, gustoso e sano: non potrei trovare una combinazione migliore. Spero vi sia piaciuto!

Have A Safe Journey! ♥

Love,
Camilla

Advertisements

One Comment Add yours

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.